Bandelar o.d...?

H0, 1:32, 1:24, Rikstäckande klubb
http://www.faller-ams.se 263jansson@telia.com
Det här forumet är öppet för alla.

Bandelar o.d...?

Inläggav Saksa 27 sep 2007, 12:04

Hej!
Har en Fallerbana med aurora afx-bilar som jag fick när jag var liten(1983)... Satt för några år sedan på detta forumet å fick kontakt med folk som hade delar att sälja... Har tyvärr tappat kontakt med dessa personer... Har nu set era bilder på era banor å blir grymt avis! Tänkte kika lite på möjligheterna att ev. kanske bygga ihop nåt permanent själv... Undrar således om det är någon som har tips om vart man kan vända sig för att få tag i bandelar å tillbehör för Faller-grejjer! Är det nån som dessutom har koll på vart man kan vända sig för att få tag på AFX-reservdelar så är det ett jätteplus!
Tack på förhand! :thumb:
Användarvisningsbild
Saksa
Kurvvakt
 
Inlägg: 16
Blev medlem: 22 feb 2004, 14:44
Ort: Göteborg

Re: Bandelar o.d...?

Inläggav Saksa 27 sep 2007, 12:06

Saksa skrev:Hej!
Har en Fallerbana med aurora afx-bilar som jag fick när jag var liten(1983)... Satt för några år sedan på detta forumet å fick kontakt med folk som hade delar att sälja... Har tyvärr tappat kontakt med dessa personer... Har nu set era bilder på era banor å blir grymt avis! Tänkte kika lite på möjligheterna att ev. kanske bygga ihop nåt permanent själv... Undrar således om det är någon som har tips om vart man kan vända sig för att få tag i bandelar å tillbehör för Faller-grejjer! Är det nån som dessutom har koll på vart man kan vända sig för att få tag på AFX-reservdelar så är det ett jätteplus!
Tack på förhand! :thumb:
Kan väl oxå nämna att sist jag var inne på ilbaneforumet så fanns inte denna delen av forumet... :)
Användarvisningsbild
Saksa
Kurvvakt
 
Inlägg: 16
Blev medlem: 22 feb 2004, 14:44
Ort: Göteborg

Inläggav Wiking 28 sep 2007, 21:33

Det enklaste sättet torde vara Nostalgimässan i Göteborg eller Tradera men se till att skenorna är i bra skick och tillräckligt med skarvstift medföljer till dessa, om du köper tex. 13 skenor x 4 stift i varje = 52 stift.
Kolla att inte kontaktskenorna är angripna av rost (det brukar i dessa fall bli "svart" på sidorna om dessa) mässings stiften gör du ren i Citronsyra -skölj väl efter

/ Wiking
Its not the "fart" that kills, Its the smell !!
Användarvisningsbild
Wiking
Mekaniker
 
Inlägg: 255
Blev medlem: 28 dec 2004, 22:51
Ort: Gävle
Klubb: Faller AMS Club Sweden

Inläggav Borgis 28 sep 2007, 21:49

Nostalgimässan är ju nu på söndag den 30/9.
Är du där då Wiking?
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught, and then lie.
Användarvisningsbild
Borgis
Good Cop
Good Cop
 
Inlägg: 6409
Blev medlem: 03 okt 2004, 16:25
Ort: Göteborg
Klubb: GO69

Inläggav Wiking 28 sep 2007, 22:08

Tyvärr så jobbar jag och dess utom finns ingen ny bana klar att frakta till mässan :( jag har drabbats av beslutsångest beträffande vilket som skall prioriteras på den nya anläggningen Faller eller Märklin?
Det enda jag vet är att det blir kombination av Bilbana och Modelljärnväg och något i denna stilen kanske är klart till våren!?

Bild

/ Wiking
Its not the "fart" that kills, Its the smell !!
Användarvisningsbild
Wiking
Mekaniker
 
Inlägg: 255
Blev medlem: 28 dec 2004, 22:51
Ort: Gävle
Klubb: Faller AMS Club Sweden

Inläggav Saksa 29 sep 2007, 19:48

ITack för tipsen! Bor ju tio minuter från mässhallen å hade INGEN aning om den var nu på söndag! Klart man tittar in! :D
Användarvisningsbild
Saksa
Kurvvakt
 
Inlägg: 16
Blev medlem: 22 feb 2004, 14:44
Ort: Göteborg


Återgå till Faller AMS Club Sweden

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

cron